söndag 7 juni 2009

Dags för comeback

Under Sigemanturneringen träffade jag bl.a. Rolf Lekander, som berättade att han besökte min blogg vareviga dag med förhoppningar om att det någon gång ska dyka upp ett nytt inlägg. Det var ungefär ett halvår sedan senast. Tiden flyger. Andra har också undrat var jag har tagit vägen. Det är väl bara Sydsvenskans läsare som har noterat att jag fortfarande är en aktiv schackskribent, för där är det mer schack än någonsin förut. Fasta spalter onsdagar och fredagar samt dagliga notiser och Dragkampen måndag-lördag. När många andra svenska dagstidningar drar ner på schacket så går Sydsvenskan motsatt väg. Det är bara att tacka och ta emot.

Jag är inte längre säker på hur man rent tekniskt publicerar inlägg på bloggen, men om det här fungerar så återkommer jag alldeles snart med mer. Det finns till exempel mycket att berätta om Sigemanturneringen som slutade för några timmar sedan. Jag utgår från att ni har följt turneringen på www.sigeman-chess.com och då inte missat Stellan Brynells initierade rondrapporter. Där är det allt annat än dösnack.

Det här blogginlägget tillägnas Rolf Lekander för hans uthållighet. Du ska inte behöva vänta ett halvår på nästa inlägg, jag lovar.